Kennen jullie de Dwarsligger al? Het is een bijzonder handige uitvoering van een boek. De tekst staat dwars op de normale bladerrichting. Dat lijkt vreemd maar heeft voordelen: je kunt je boek eenvoudig op zijn kant liggend lezen als je op je zij ligt (wat ik bijvoorbeeld doe als ik in bed lig), en omdat het boek erg klein en licht is kun je het in één hand vasthouden. Handig als je net als ik ook leest tijdens het koken, dan kun je met je andere hand nog roeren :-)
Nu ben ik al een tijdje Dwarsliggerambassadeur. Dat is omdat ik erg enthousiast ben over de Dwarsligger. Want een boek dat je zo makkelijk meeneemt is ideaal voor de veellezer. Vorige week had ik zelfs een Dwarsligger mee in mijn handtasje toen ik naar de tandarts moest! Ik lees liever een boek als ik moet wachten dan een tijdschrift uit 2009. Onderweg is de Dwarsligger ook een uitkomst, hij is klein en weegt nauwelijks iets, en toch heb je een echt en compleet (!) boek in handen. Ook belangrijk: de Dwarsligger blijft goed openliggen.
Tja, leuk zo'n reclamepraatje, maar wat heb jij daaraan? Geduld, het beste gedeelte komt nu. Ik ga binnenkort een Dwarsligger van Nicci French weggeven, namelijk het nieuwste boek met Frieda Klein in de hoofdrol: 'Wachten op Woensdag'!
Wat moet je doen om mee te dingen naar deze Dwarsligger? 
Laat een bericht achter met een tip voor mij. Het mag van alles zijn: een app, een boek, een idee, een website ... Iets waarvan je denkt dat ik of anderen het zouden moeten weten, of iets waarmee ik iets zou kunnen doen. Het liefst iets wat te maken heeft met mijn favoriete onderwerpen natuurlijk... Eten/koken zonder suiker of tarwe, tuinieren, lezen, geld. Maar ik laat me graag verrassen dus iets heel anders mag ook!
De actie loopt tot en met woensdag 10 juli, 23.59u. De dag daarna kies ik een gelukkige winnaar.
Veel succes!

4 reacties:

diane zei

Hoi " meibloempje" Ik ben ook een 'veellezer' rn als je soms twijfelt over welk boek je nu weer zou moeten lezen verwijs ik je naar mijn recensies op www.thesword.nl we hebben ook elk kwartaal een leuk online magazine met veel verhalen. Interviews met schrijvers en boekentips. Ik ben enthousiast en benieuwd wat je ervan vindt...lieve groet van Diane, ook dwarsliggerfan:-)

veerlez zei

2 tips, grooveshark.com om muziek af te spelen! Er staat vanalles op, werkt fijner dan spotify! Hoeft ook geen lid te zijn, ideaal!

Andere tip, festival de beschaving, zaterdag 6 juli in Utrecht. Festival op een bijzondere locatie, namelijk de botanische tuinen. Een festival vol kennis, muziek en natuur!

bennewolle zei

Hallo Meiblompje, ik vind www.welke.nl een hele leuke site. Je kunt er heel veel leuke tuinideen opdoen, maar ik heb er ook al veel ideen van (bijna) gratis kado's gevonden. Echt een aanrader!
Ik lees bijna altijd met een e-reader en zou een keer de voordelen van een dwarsligger willen ervaren.
Groetjes Gabi

Anja Z zei

Als je zoveel van lezen houdt als ik, ken je vast de leesditboek-app al, dus hoef ik je die tip niet meer te geven, fragmenten van nieuwe boeken en regelmatig een heel boek. Helemaal gratis.

Tuinieren en gezond eten... Zelf geoogst en Zellf geboerd, tweeboeken van uitgeverij Snor. Leuk en handig, moestuinieren maar dan net anders. Ken je die al?