Na het geklaag over de lange, koude winter wil ik beslist ook even een post wijden aan de hete zomer.
Met dagen dat het zo warm is dat zelfs lekker buiten zitten in de schaduw er niet meer bij is. Want daar word je gekookt en het stralende wit van de margrieten in de zon doet pijn aan je ogen. Binnen zitten we, met alle ramen en gordijnen dicht opdat de warmte maar buiten blijft. En wat doe je op zo'n dag? Je wilt niet teveel bewegen want daarvan ga je maar onesthetisch zweten. Stil blijven zitten, dat is het beste.
Man en dochter gamen. En ik ruim digitale bestanden op, een klusje dat normaal gesproken blijft liggen want het is onzichtbare rommel en het opruimen ervan neemt zoveel tijd. Of ik pruts aan mijn kookboek. Maar al met al, zo met zijn allen in de donkere kamer, lijkt het wel winter.

Een beetje ironisch is het wel dat een dezer (hete) dagen dan de jaarafrekening van gas en licht op de mat valt. Dan mogen we met zweterige handjes een flink bedrag gaan bijbetalen omdat de winter negen maande duurde. Daarom wens ik toch dat deze zomer dan ook maar lang mag duren, tot december of zo. Dan krijgen we volgend jaar allemaal veel geld terug.

1 reacties:

Nicole Orriƫns zei

Ik vind het nu ook te warm. Je kunt alsnog niet buiten zitten… : (

Huisvlijt